Taula de continguts

← Instruccions generals | Durant el curs →

Abans de començar el curs

Quan el curs estigui disponible a l'Aula Virtual, el tècnic responsable de l'EAPC informarà el DAV, els docents i els responsables de formació de cadascuna de les edicions que ja tenen accés al curs. Ho pot fer per correu electrònic i també a través de l'Aula Virtual, mitjançant la publicació d'un missatge en algun dels espais reservats per a la comunicació amb els docents o per a la coordinació del curs.

Els cursos han d'estar disponibles, com a mínim, entre una setmana i quinze dies abans que comenci el Taller de familiarització amb l'entorn, TFE (o, si no n'hi ha, abans de l'inici del curs), perquè els DAV puguin dur a terme totes les tasques prèvies que es descriuen en aquest apartat.


Preparació del curs

Un cop tingui accés al curs, el DAV ha de portar a terme les tasques següents per tal de deixar-lo preparat per a la impartició:

És possible que el tècnic responsable del curs ja l'hagi deixat configurat i no calgui portar a terme les tasques que es detallen a continuació. Tanmateix, és convenient comprovar-ho, per si de cas.

1. Configurar o comprovar si estan ben configurats els paràmetres del curs

Des d'aquí es controla la visibilitat del curs, els mètodes d'autoinscripció, etc. Teniu una guia de com accedir-hi i com configurar-ho.

2. Configuració dels grups/edicions:

Els cursos amb diverses edicions han de tenir tants grups com edicions. Els cursos amb una sola edició, no han de tenir cap grup. Hem de comprovar, doncs, quina configuració de grups té el nostre curs i, si cal, hem d'eliminar els grups ja creats i/o crear-ne de nous.

Teniu una guia amb indicacions sobre com accedir als grups i com configurar-los. Recordeu que cal configurar una clau d'inscripció diferenciada per a cadascun dels grups.

Un cop creats els grups als cursos amb més d'una edició, hem d'incloure a cada grup/edició els tutors i els responsables de formació que corresponguin.

Finalment, aprofitant que ja sereu a l'apartat Participants, comproveu que les opcions d'autoinscripció d'alumnes són correctes i, si no en són, modifiqueu-les per estalviar incidències a l'inici del curs.

3. Revisió dels paràmetres d'autoinscripció dels alumnes:

Aprofitant que estareu treballant a l'apartat Participants, convé que en aquest punt comproveu que els paràmetres d'autoinscripció d'alumnes estiguin ben configurats i, si no n'estan, els modifiqueu. Teniu instruccions per fer aquesta comprovació en aquest apartat.

4. Parametrització de les seccions:

A continuació, s'han de configurar els temes/unitats/blocs/mòduls del curs per tal que estiguin disponibles només a partir de la data d'inici establerta al pla docent (que ja ha d'haver preparat el tècnic de l'EAPC responsable del curs), afegint-hi una restricció d'accés per data.

Únicament no cal fer-ho en el cas del TFE o de la primera unitat, tema, bloc o mòdul, en cas de no haver-hi TFE, ja que coincideix l'inici de la realització amb l'inici del curs.

Teniu una guia sobre com configurar les restriccions d'accés de les seccions.

5. Parametrització de les activitats:

Cal comprovar o reconfigurar la parametrització de cada activitat; en concret, els terminis de disponibilitat (obertura i tancament de l'activitat) i la qualificació màxima. Teniu un apartat d'aquesta guia sobre com parametritzar cada activitat.

És possible també parametritzar les dates de totes les activitats des d'un mateix lloc. Consulteu l'enllaç anterior per saber com fer-ho. Tingueu en compte, però, que la resta de paràmetres de les activitats només es pot comprovar i modificar editant cada activitat individualment.

6. Comprovació de les qualificacions del curs:

Caldrà comprovar que les qualificacions del curs estan ben configurades i que el total de puntuació, així com el resultat del curs està ben parametritzat.

Teniu un apartat en aquesta guia sobre com comprovar les qualificacions del curs.

7. Configuració del TFE, si n'hi ha:

El DAV ha d'establir-ne el pla docent específic i parametritzar-ne les activitats. Les dates s'han d'adequar als cinc dies que duri el TFE (quatre, si hi ha algun festiu aquella setmana). Podríeu, per exemple, deixar un termini de dilluns a dimecres per fer les quatre primeres activitats, i de dimecres a divendres per fer les tres últimes. En qualsevol cas, distribuïu-les com millor us convingui segons la vostra disponibilitat i el temps que creieu convenient perquè els alumnes puguin llegir el contingut i fer les activitats que corresponguin.

El fòrum Espai d'acompanyament de l'Aula Virtual està pensant per respondre les consultes de caràcter tècnic, o d'ús de la plataforma, que enviïn els alumnes durant el curs. Convé, doncs, que aquest fòrum també es parametritzi amb una restricció d'accés, que només permeti veure'l i accedir-hi a partir de la data d'inici de la docència (així, mentre s'estigui impartint el TFE, les consultes cal adreçar-les al fòrum específic d'aquest taller, i no pas a l'Espai d'acompanyament).

8. Configuració dels modes de subscripció dels fòrums del curs:

Comproveu els modes de subscripció dels fòrums del curs. Ho podeu fer accedint a cada fòrum i desplegant el menú d'opcions o de configuració de l'activitat (la rodeta de la part superior dreta). Allà veureu els modes de subscripció disponibles i triar el que pertoqui segons el cas.

No confongueu el Mode de subscripció (opcions de subscripció que afecten a tots els usuaris del fòrum) amb l'opció de subscripció que tenim cadascú (amb el rol de coordinació apareixen al mateix desplegable). Si teniu dubtes sobre les opcions de subscripció que teniu com a usuaris, consulteu aquesta pàgina del TFE.

Generalment, els modes de subscripció dels fòrums són els següents (com sempre, pot haver-hi excepcions en cursos concrets):

En alguns casos específics aquestes opcions podrien ser diferents, especialment pel que fa als fòrums puntuables quan convé que figurin amb subscripció automàtica. Consulteu la persona responsable del curs de l'EAPC, si en teniu dubtes.

9. Configuració de rols específics per als tutors en alguns fòrums del curs:

El rol "Docent" amb què inscrivim els tutors només els permet la participació dintre del seu propi grup o edició. Per aquesta raó, en cursos amb més d'una edició, per tal que els docents puguin comunicar-se i compartir informació entre ells, cal fer una actuació concreta als fòrums Tauler del professorat i Punt de trobada del professorat i a l'Espai de millores (NOMÉS EN AQUESTS TRES).

Es tracta, en concret, d'assignar-los un altre rol, el de "Professorat" (o "Coordinació", tal com l'haurem reanomenat als paràmetres del curs), però només en l'àmbit d'aquells fòrums en concret, no pas a tot el curs. Teniu una guia de com configurar-ho a l'apartat Assignació del rol Professorat als tutors als fòrums compartits.

Aquesta acció no és necessària en els cursos d'una sola edició, ja que no tenen grups.

10. Comunicació amb els responsables de cada edició:

Cal enviar als responsables de cada edició el missatge que hauran d'enviar a cada grup d'alumnes, amb la benvinguda del curs, la clau d'inscripció que pertoqui i l'enllaç al curs i a les instruccions d'autoinscripció en línia. Disposeu d'aquest model de missatge, que podeu adaptar segons el curs de què es tracti.

El responsable de formació o d'edició és l'encarregat d'enviar a l'alumnat admès al curs un correu electrònic amb aquest missatge perquè s'autoinscriguin a partir del dia d'inici del curs (o del TFE, si en té). Recordeu que els responsables de cada edició són qui porten la gestió acadèmica del curs, NO són els docents qui ho fan!

Per a l'enviament d'aquest missatge i, en general, per a qualsevol comunicació amb les responsables de cada edició, feu servir l'Aula Virtual i, en concret, l'espai de comunicació habilitat a aquest efecte. Aquest es pot anomenar Espai de comunicació Responsables de formació-DAV, Espai de coordinació o similar.

Tingueu present que en cursos amb més d'una edició convé adreçar cada missatge només al grup/edició que correspongui (no pas a Tots els participants), per tal que només els responsables de cada edició concreta puguin veure el missatge i respondre-hi.

Quan obriu un fil de debat en un fòrum, trobareu una casella a la part inferior, "Enviar una còpia a tots els grups". Si la marqueu, el sistema farà que el mateix missatge es generi per a cada grup al qual tingueu accés (tots, en el vostre cas). Si el missatge que voleu escriure és idèntic per a tots els grups, podeu fer servir aquesta opció i estalviar-vos publicar el mateix missatge grup per grup.

11. Configuració de les sessions síncrones a l'activitat "Assistència":

En els cursos de modalitat mixta trobareu que hi ha un mòdul d'activitat que serveix perquè els docents indiquin quins alumnes han assistit a cada sessió i quins no. L'activitat com a tal ja us la trobareu configurada, però cal que hi afegiu i configureu les sessions que es programin per a cada edició. Aquesta informació us l'han de traslladar els responsables de formació i/o els docents, tan bon punt hagin consensuat les dates i horaris en què es faran les sessions, i vosaltres simplement les heu de configurar al mòdul que pertoqui.

En aquest apartat d'aquesta guia us mostrarem com configurar aquestes sessions.

Si cal, heu de reclamar als responsables de formació (mitjançant el fòrum corresponent dins del curs), que us proporcionin la informació, si veieu que es despisten.

12. Cursos amb compleció d'activitat:

Si us trobeu amb cursos que tenen configurada la compleció d'activitat, no canvieu res de les opcions indicades als paràmetres del curs ni a l'apartat corresponent de la configuració de les activitats. Els tècnics de l'EAPC responsables del disseny del curs ja ho hauran deixat configurat com pertoca en cada cas.

13. Últimes comprovacions, abans que el curs s'obri als alumnes:

Del disseny o la configuració dels elements del curs, se n'encarreguen els responsables de cada activitat. Ara bé, és important comprovar que el curs disposa de tota la informació necessària per als alumnes i que la persona responsable de l'activitat no se n'ha deixat res:


↑ Tornar a dalt

Just abans de l'inici

1. És interessant comunicar al tècnic responsable de l'activitat de l'EAPC la validació final del curs abans que s'obri a l'alumnat. Així, s'ho pot acabar de revisar i donar-hi el vistiplau.

2. Els responsables de formació o d'edició us han de fer arribar la relació d'alumnes admesos de cada edició la setmana abans de començar el curs. Si no ho han fet, els hi heu de reclamar.

Recordeu que disposareu d'un espai, ocult a l'alumnat, dins del curs per a la comunicació amb els responsables de les edicions, que podeu fer servir per rebre aquests llistats, fer el control de les inscripcions i el seguiment de l'alumnat, informar de les baixes d'alumnes o d'altres incidències, etc. No cal, doncs, que disposeu de cap adreça de correu o nom personal específic, quan us comuniqueu amb ells.


Ara bé, si voleu adreçar-vos a una persona concreta, i es dona el cas que l'interlocutor de la unitat de formació corresponent no s'ha identificat amb el nom i cognoms personals quan es comuniqui amb vosaltres, li heu de demanar. L'EAPC no sempre disposa d'aquesta informació.

3. El mateix dia de l'inici del curs, aquest s'ha de fer visible canviant l'opció "Oculta" a "Mostra" als paràmetres del curs. Si necessiteu una guia detallada de com fer-ho, podeu consultar-ho a l'apartat Obertura del curs en la data d'inici.

Recordeu que no cal que canvieu la data d'inici als paràmetres del curs, ni que habiliteu la data de finalització. Aquestes dades són purament informatives i no afecten la visibilitat del curs o l'accessibilitat per part dels alumnes.

4. Heu de publicar als espais corresponents el primer dia, o tot just abans, els missatges següents (si cliqueu sobre els enllaços, accedireu a models que podeu adaptar):

Els docents s'han de presentar als alumnes el primer dia també a través del Tauler del professorat, i en cas que no ho facin, convé que els ho recordeu a través del Punt de trobada del professorat.


↑ Tornar a dalt


← Instruccions generals | Durant el curs →