← 3. Comunicació i fòrums | 5. Recomanacions finals →
Si teniu dubtes sobre si algun alumne accedeix regularment o no al curs, si navega per les activitats i els recursos, si està obtenint o no bons resultats, etc., teniu l'opció de comprovar-ne l'activitat i les qualificacions de diverses maneres, que expliquem en els apartats següents:
Per accedir al llistat d'alumnes hem d'anar al menú d'apartats importants del curs i accedir a la pestanya "Participants".
Apareixerà llavors el llistat de participants de la vostra edició amb indicació del nom i cognoms de cadascun, del rol que té assignat (docent, coordinació o estudiant), etc.
El llistat de participants mostra una columna anomenada "Últim accés al curs", on constarà el temps que ha transcorregut des del darrer accés al curs de cada usuari. Aquesta columna es pot ordenar fent clic sobre el títol. Amb un clic, s'ordena de manera ascendent; amb dos, s'ordena de manera descendent.
Per tal de contactar còmodament amb els alumnes que fa un cert temps que no es connecten al curs, tindrem també l'opció de fer servir un nou filtre dels Participants del curs "Usuaris inactius més de…" i establir el termini que es desitgi en el camp següent. Recordeu clicar al botó "Aplicar filtres" un cop triada l'opció de filtre desitjada.
Si marquem llavors les caselles a l'esquerra dels usuaris filtrats, podrem enviar-los a tots un missatge privat, fent servir l'opció del desplegable de la part de sota de la pantalla.
Fent clic sobre el nom de qualsevol usuari (fixeu-vos que es tracta de text enllaçat) accedirem al seu perfil personal d'usuari.
Des del perfil podem:
Les opcions "Registres d'avui" i "Tots els registres" ens donen informació molt detallada (tot i que sovint difícil d'interpretar) sobre les accions efectuades al curs.
Les puntuacions que obté l'alumnat en les activitats queden registrades en un espai de curs anomenat "Qualificacions", on se sumen automàticament. Cada alumne pot accedir en tot moment a les seves qualificacions des del menú d'apartats importants, fent clic sobre la pestanya "Qualificacions".
Els tutors, en accedir a aquest mateix espai, veureu, per defecte, l'"Informe del qualificador", que inclou les qualificacions de tots els vostres alumnes.
Des d'aquesta mateixa pantalla es poden modificar les qualificacions de l'alumnat simplement fent clic sobre la casella on es vol introduir una nota o modificar-ne la que hi ha, i aleshores clicant "Intro". Veurem, llavors, que aquella casella queda marcada en un color diferent, que indica que la nota ha estat introduïda directament o modificada.
A la part superior d'aquesta pantalla disposareu d'un desplegable que us permetrà canviar l'informe que esteu visualitzant i també us donarà accés a les opcions d'exportació de les dades (que necessitareu per tal de fer l'acta d'avaluació, al final del curs).
Recordeu que heu de començar la revisió a partir de l'endemà de la data límit de lliurament, mai abans, perquè durant el termini establert per al lliurament l'alumnat pot anar-hi fent modificacions. Per tant, no corregiu abans del tancament del termini de les activitats.
En els enllaços següents expliquem com avaluar les activitats més comunes:
Un cop acabat el curs, el DAV us informarà de la data màxima per revisar totes les activitats i puntuar-les. Recordeu que els cursos tenen una puntuació mínima que ha d'aconseguir l'alumne per considerar que ha assolit els objectius i obtenir l'"Apte". Generalment, aquest percentatge mínim és del 65% del total de la puntuació, tot i que el criteri concret establert per al vostre curs el trobareu al pla docent del curs.
Tingueu especial cura en l'avaluació de les darreres activitats dels alumnes la puntuació dels quals estigui al voltant d'aquesta puntuació mínima. És preferible que si creieu que un alumne ha de resultar "No apte", ho sigui en un percentatge clarament per sota de la puntuació mínima exigida, per tal que no us generi reclamacions innecessàries.
Si necessiteu anar consultant les qualificacions totals assolides per cada alumne, aneu a l'apartat "Qualificacions" del menú o panell lateral esquerre del curs (que es pot ocultar o fer visible segons convingui i hem explicat una mica més amunt en aquest mateix tema). L'"Informe del qualificador", que és la pantalla que es mostra per defecte només d'accedir-hi, conté una taula amb totes les qualificacions obtingudes pels alumnes i la puntuació total assolida.
Un cop introduïdes les notes a totes les activitats, ja podeu fer les darreres tasques:
A l'"Informe del qualificador", tindreu la taula amb totes les avaluacions de tots els alumnes. Una columna específica conté el càlcul que pertoqui de totes les qualificacions (generalment, la suma de totes, però en algun cas podria ser la mitjana o la que es decideixi). Així podeu comprovar fàcilment quins alumnes han assolit la nota mínima exigida i quins no.
L'acta d'avaluació que elaboreu, però, a banda d'aquesta dada (percentatge o suma total de les puntuacions del curs), ha de contenir una columna amb la indicació de si l'alumne ha resultat apte, no apte o no presentat. Aquesta columna l'heu d'afegir manualment en el moment d'elaborar l'acta en Excel, o bé us trobareu en alguns casos que el vostre curs ja en conté una, anomenada "Resultat del curs (Certificació)" (pot tenir un altre nom similar), amb aquesta informació.
Si el llibre de qualificacions del vostre curs ja conté aquesta columna, apareixerà calculat automàticament si l'alumne és apte o no segons els criteris establerts per a aquell curs. Aquest camp es mantindrà ocult als alumnes durant tot el curs, però vosaltres ho podreu veure.
Aquest camp no permet el càlcul automàtic dels no presentats (recordeu que són qui no han lliurat cap activitat i, per tant, no han estat avaluats); només apareixeran, doncs, els aptes i els no aptes.
Ara bé, veureu que podeu editar aquest camp individualment per a cada alumne i canviar l'opció que aparegui automàticament per una altra. Això us permetrà assignar els no presentats manualment als alumnes que no tinguin res informat en aquest camp. Només cal que cliqueu sobre la cel·la on us interessi inserir el "No presentat" i veureu que apareix un desplegable amb totes les opcions:
Un cop hàgiu introduït la qualificació i la retroacció de totes les activitats, heu d'avisar el DAV perquè, quan tots els docents hagin acabat l'avaluació, es faci visible aquest camp amb el resultat del curs, i els alumnes la puguin veure.
Quan les qualificacions de tots els alumnes ja s'hagin introduït, s'obre un període de reclamació de cinc dies naturals en què l'alumnat, per mitjà de la missatgeria privada o altres vies, pot demanar-vos l'aclariment d'alguna puntuació. Un cop tancat aquest període i resoltes les possibles reclamacions, les notes són definitives i ja podeu elaborar l'acta d'avaluació. Per fer-ho:
1. Heu d'exportar en un full de càlcul el registre de qualificacions. Per a això, heu d'accedir a "Qualificacions" i triar l'opció "Exporta" del desplegable de la part superior (que per defecte està en l'opció "Informe del qualificador", però veureu que té opcions d'exportació si el desplegueu) i després triar l'opció "Full de càlcul Excel".
2. Un cop descarregat el full de càlcul, heu de suprimir-ne les columnes que corresponen a les activitats del TFE, que no compten per a la nota final, així com les columnes amb informació personal de l'alumne que no sigui estrictament el nom, cognoms i l'adreça electrònica. Elimineu també el DNI (actualment només s'està demanant per als cursos massius, per això no tots els alumnes el tenen informat).
3. A la columna "Resultat del curs (Certificació)", si ha estat inclosa en el vostre curs, ja constaran els aptes, no aptes i no presentats, que ja s'hauran assignat automàticament o haureu triat del desplegable, segons el cas.
Si el vostre curs no té incorporada aquesta columna, l'heu d'afegir manualment a l'Excel de qualificacions i afegir-hi els resultats ("Apte/a", "No apte/a" o "No presentat/ada") per a cada alumne segons el cas.
4. Afegiu a la part superior de l'acta les dades següents:
5. Envieu l'acta al DAV perquè la revisi. Un cop revisada i hagi passat el període de reclamació, imprimiu-la en PDF i signeu-la digitalment (si no disposeu de signatura electrònica, escanegeu l'acta impresa i signada i genereu un PDF). L'acta signada l'heu de lliurar als responsables de la vostra edició.