Taula de continguts

← Models de missatges | Inici →

Treballar a l'Aula Virtual



Parametrització del curs

El que s'indica a continuació són indicacions generals, vàlides per a la majoria dels cursos. Consulteu, però, el pla docent o altres recursos ocults per si de cas el curs hagués de tenir un funcionament diferent. I, en cas de dubte, pregunteu sempre a la persona responsable del curs de l'EAPC.

Configuració dels paràmetres del curs

El tècnic responsable del curs ja ho haurà deixat tot configurat segons el tipus de curs de què es tracti. Ara bé, hi ha alguns paràmetres que cal que configureu vosaltres, o que els canvieu just abans de començar el curs. Són els que expliquem a continuació:

1. Aneu al menú amb les pestanyes de configuració i d'informació del curs, que trobareu a la part central del curs.

2. Seleccioneu Paràmetres.

3. A l'apartat Paràmetres generals, el primer que trobeu a dalt de tot, reviseu els camps següents (cliqueu, si cal, sobre l'opció "Mostra'n més", a la part inferior de l'apartat, per veure totes les opcions):

4. A l'apartat Autoinscripció (Estudiant) feu primer clic sobre l'enllaç "Mostra'n més…" (per veure-les totes) i configureu-los de la manera següent, segons si el curs té més d'una edició o no:

Les claus que s'han de lliurar als alumnes per a l'autoinscripció cal que no siguin gaire complicades de reproduir i que no incloguin caràcters que es poden confondre fàcilment, ja que això genera moltes incidències durant el període d'inscripció a l'Aula Virtual -p. ex., 1 (nombre) i l (lletra) o bé 0 (nombre) i O (lletra).

Exemple de configuració de curs amb més d'una edició (amb grups):

Exemple de configuració de curs amb una sola edició (sense grups):

5. A l'apartat Grups, si té dues edicions o més s'ha de configurar amb "Grups separats" (generalment no fem servir l'opció "Grups visibles", però consulteu amb la persona responsable del curs de l'EAPC per si us trobeu aquesta opció). Si el curs té una sola edició, s'ha de parametritzar amb l'opció Sense grups;

Exemple de curs amb més d'una edició (amb grups separats):

Exemple de curs amb una sola edició (sense grups):

6. Finalment, a l'apartat Canvi de nom de rol, que trobareu a la part inferior de la pàgina, s'han d'especificar nous noms per als rols "Professorat" (haureu d'anomenar-lo "Coordinació") i "Professor no editor" (que haureu d'anomenar "Responsable d'edició"). D'aquesta manera, al llistat de participants del curs, cada perfil d'usuari estarà identificat segons el rol o la funció que realment té; és a dir, hi apareixerà "Estudiant", "Docent" (per als tutors), "Coordinació" (per als DAV i responsables del curs de l'EAPC) i "Responsable d'edició" (per als responsables de formació de cada departament/organisme, si és el cas).


7. No us oblideu de clicar a "Desar els canvis" abans de deixar aquesta pantalla.


↑ Tornar a dalt

Configuració de grups

Quan el curs tingui més d'una edició s'han de crear tants grups com edicions tingui. Si el curs té una sola edició, o bé té grups heretats d'edicions anteriors, és una bona pràctica eliminar els grups que el curs pugui tenir. Per fer-ho:

1. Aneu a la pestanya Participants

2. Heu de desplegar el menú d'opcions de la part superior esquerra i seleccionar l'opció "Grups".

En molts casos us trobareu que ja hi ha grups fets. Comproveu primer si els grups són o no els que pertoca. Si no ho són, vol dir que s'han heretat els de cursos anteriors i no han estat actualitzats. En aquest cas, seleccioneu-los tots i elimineu-los amb el botó Suprimeix grup seleccionat. Si el curs té una sola edició, ja no cal que feu res més en aquest apartat perquè el curs no caldrà que funcioni amb grups separats (i així ho haureu establert als paràmetres del curs).

Si, en canvi, el curs té més d'una edició, heu de crear els grups de nou. Per fer-ho:

Recordeu que heu d'evitar crear contrasenyes que siguin massa complicades de reproduir i no introduir-hi caràcters que es puguin confondre fàcilment, ja que això genera moltes incidències durant el període d'inscripció a l'Aula Virtual -p. ex., 1 (nombre) i l (lletra) o bé 0 (nombre) i O (lletra).

Incorporació dels tutors i responsables d'edició a cada grup

Quan accediu al curs, ja han d'estar-hi inscrits els tutors (amb rol "Docent") i també els responsables de formació dels departaments o organismes responsables de cadascuna de les edicions (amb rol "Professor no editor", reanomenat "Responsable d'edició" pel que fa al curs). Si aquests usuaris no hi estan inscrits s'ha de contactar amb el tècnic de l'EAPC responsable del curs per tal que els inscrigui.

Si heu hagut de crear els grups de nou, cal afegir també a cadascun dels grups creats el tutor o tutora corresponent i també l'usuari del departament o organisme responsable de l'edició concreta (fan servir habitualment usuaris genèrics). Per a això, cal seguir els passos següents:

Els DAV i responsables del curs de l'EAPC no cal que estiguin assignats a cap grup, ja que els permisos o rols que tenen ja els permeten accedir a la informació de tots els grups.

Revisió dels paràmetres d'autoinscripció d'alumnes

En aquest cas, es tracta només de revisar que aquest paràmetre està configurat correctament (de manera que els alumnes, quan s'autoinscriguin als cursos, tinguin el rol "Estudiant", com pertoca).

1. Aneu a l'apartat Participants. En el menú desplegable central hi trobareu l'opció "Mètodes d'inscripció"

2. A continuació veureu el llistat de Mètodes d'inscripció disponibles. Si veieu que ja posa "Autoinscripció (Estudiant)", segurament ja està ben configurat.

Si cliqueu sobre el menú "Opcions" podreu accedir a la pantalla d'aquesta opció per canviar el paràmetre del rol que han de tenir els autoinscrits (serà buit o amb rol "Mànager" i heu de canviar-ho a "Estudiant").

Un cop canviat aquest paràmetre, només heu de guardar els canvis clicant al botó de la part de sota de la pàgina.

Si l'autoinscripció no està ben configurada, els estudiants s'inscriuran amb l'opció "Sense rols", que els impedeix un desenvolupament normal del curs. Si passa això, per solucionar la incidència, s'ha d'assignar el rol de cada estudiant manualment, un a un. Lògicament, això és especialment greu quan es tracta d'un curs massiu, amb milers d'alumnes.


↑ Tornar a dalt

Parametrització de les seccions

El que s'indica a continuació són indicacions generals, vàlides per a la majoria dels cursos. Consulteu, però, el pla docent o altres recursos ocults per si el curs hagués de tenir un funcionament diferent. I, en cas de dubte, pregunteu sempre a la persona responsable del curs de l'EAPC.

Els cursos es divideixen en seccions (que es visualitzen com a apartats o pestanyes a sota de l'espai general dels cursos). Generalment, cada secció correspon a un tema, unitat, mòdul, part o bloc del curs. Així, els materials i les activitats de cadascun dels temes, unitats, etc., estan allotjats dintre de la secció corresponent.

Com que els nostres plans docents estan estrictament programats (cada unitat, tema, mòdul, part o bloc es porta a terme en uns terminis prèviament establerts i inamovibles), s'han de configurar les seccions del curs de manera que es facin visibles per a l'alumnat de manera automàtica d'acord amb el que marca el calendari. Això ho farem afegint una restricció d'accés per data a cadascuna de les seccions (excepte la primera, ja que aquesta ja ha de ser visible quan comenci el curs i, per tant, no cal afegir-hi cap restricció). Per fer-ho:

1. Primer cal activar l'edició del curs fent clic sobre el botó corresponent, que es troba a la part superior dreta de la pantalla, a la pàgina inicial del curs.

2. Després, s'ha de seleccionar l'opció "Edita la secció" de cadascuna de les seccions del curs:

3. A continuació, a l'apartat Restriccions d'accés cal afegir una restricció de tipus ""Data":

La restricció cal configurar-la amb la data corresponent a l'obertura del bloc del curs.

A continuació de la data, s'ha de definir l'hora i aquesta s'ha de configurar com a 00:05, per assegurar-nos que la visibilitat és des de l'inici de la data indicada.

En cas que la restricció d'accés ja existeixi perquè s'hagi heretat d'edicions anteriors, només cal modificar-hi la data i posar-hi la correcta.

Tots els recursos que integren la secció (activitats, documents, fòrums i etiquetes) es faran visibles alhora des del moment que la secció estigui disponible. Si alguna activitat té un termini de tramesa més reduït que el de la secció, cal que l'activitat també tingui definida una restricció d'accés per data, segons s'explica a l'apartat següent.
Atenció: comproveu que no queda activat el realçament d'alguna secció oculta o amb restricció en una data futura. Si es deixa aquest realçat, els alumnes tenen problemes de visualització del curs.


↑ Tornar a dalt

Parametrització de les activitats

La parametrització correcta de les activitats del curs és de vital importància per al seu bon funcionament. Per revisar o canviar els paràmetres d'una activitat concreta, cal anar a l'opció "Editar els paràmetres" de qüestionaris, tasques, fòrums puntuables i qualsevol altra activitat del curs.

Com que cada activitat pot estar configurada de manera diferent segons les necessitats concretes del curs, només us demanarem que configureu les dates de disponibilitat, o d'obertura i de tancament (seran les dates entre les quals les podran fer o lliurar). Un cop passat el termini definit, l'activitat es bloquejarà i els alumnes ja no hi podran accedir o fer cap lliurament. Les dates que cal configurar per a cada activitat les trobareu al pla docent.

Així doncs, només heu de fer les accions següents als paràmetres de les activitats:

  1. Actualitzar les dates d'obertura i de tancament de l'activitat.
  2. Comprovar que la qualificació és correcta; és a dir, que es correspon amb el que s'indica al pla docent.


Per editar els paràmetres d'una activitat heu de:

1. Activar l'edició del curs mitjançant el botó "Activa edició" que trobareu a la capçalera de la pàgina (la banda grisa superior) des de la pàgina principal del curs. La visualització del curs canviarà i mostrarà noves opcions i icones.

2. A continuació, cal desplegar el menú d'edició que apareix al costat de cada activitat i triar l'opció "Edita paràmetres".

3. S'obre llavors el formulari corresponent a l'edició del tipus d'activitat que es tracti i hem de comprovar o configurar els paràmetres següents:

Si voleu configurar les dates de totes les activitats des d'un sol lloc, disposeu ara de l'apartat Dates que us permetrà fer-ho. Consulteu aquest apartat de la guia per saber com fer-ho.

A continuació, detallem com revisar i modificar els paràmetres, quan calgui fer-ho, de cada tipus d'activitat concreta.

Tasques

1. Dates:

Es configuren a l'apartat Disponibilitat. La data de venciment i la data límit s'han de marcar TOTES DUES i han de ser la mateixa data, és a dir, la data màxima en què l'alumnat tindrà possibilitat de trametre la tasca. Es recomana NO habilitar la data Recorda'm de qualificar-ho. A més, cal deixar activada la casella "Mostra sempre la descripció".

2. Qualificació:

En aquest apartat, cal que comproveu el tipus "Puntuació" i al camp corresponent haurà d'estar indicada la puntuació màxima, segons el que indiqui el pla docent.

Podeu comprovar també que la categoria de qualificació establerta és la correcta. Generalment serà "Suma de qualificacions del curs" però podria ser una altra segons com estiguin configurades les qualificacions generals del curs. Més endavant expliquem com comprovar les qualificacions del curs.


↑ Tornar a Parametrització de les activitats | ↑ Tornar a dalt

Qüestionaris

1. Dates:

Les dates i el mode de tramesa s'indiquen en l'apartat Temporització.

Generalment, només cal indicar la data d'obertura i de tancament, i les hores corresponents.

Pel que fa al lliurament, heu de fer clic sobre l'enllaç "Mostra'n més" i comprovar que està indicada l'opció "Els intents oberts s'envien automàticament", d'aquesta manera es corregirà de manera automàtica l'intent que ha quedat en esborrany en el moment de tancar-se el termini.

Com sempre, si us trobeu una configuració diferent, consulteu abans amb els responsables del curs si cal canviar-la o no, perquè podria estar justificada una parametrització diferent segons el cas.

2. Qualificació:

Podeu comprovar que la categoria de qualificació establerta és la correcta. Generalment serà "Suma de qualificacions del curs", però podria ser una altra segons com estiguin configurades les qualificacions generals del curs. Més endavant expliquem com comprovar les qualificacions del curs.

Per comprovar la puntuació màxima, en el cas dels qüestionaris, no ho trobareu als paràmetres de l'activitat, sinó que heu d'anar a la pestanya Preguntes. Des d'aquesta pestanya us permet afegir/eliminar preguntes al qüestionari, però també es pot modificar la puntuació màxima del qüestionari a través del camp "Qualificació màxima", clicant després a "Desa" per guardar-ne els canvis.

No és necessari canviar o configurar la puntuació de cada pregunta concreta (que generalment serà d'1 punt per a totes, si es vol que tinguin el mateix pes), ja que el sistema ho calcula automàticament.

Si us trobeu alguna puntuació d'alguna pregunta amb 0, consulteu amb el tècnic responsable, ja que possiblement s'ha anul·lat la pregunta en una edició anterior i s'ha oblidat de tornar a assignar-li la puntuació en modificar-la.


↑ Tornar a Parametrització de les activitats | ↑ Tornar a dalt

Fòrums puntuables

Cal comprovar o configurar aquests dos apartats:

1. Disponibilitat:

En aquest apartat habilitarem i configurarem la "Data de venciment" i la "Data límit" i totes dues han de tenir la mateixa data, la de tancament de l'activitat.

ATENCIÓ! No hi ha data d'inici de l'activitat als fòrums. Fixeu-vos bé que no configureu la data de venciment com si fos la data d'obertura. Tampoc no configureu restriccions d'accés a l'activitat si no les tenia configurades d'abans, encara que l'inici de l'activitat sigui posterior a la data d'obertura de la unitat, mòdul o bloc al qual pertanyi.

Només si als docents els interessés deixar que l'alumnat continuï fent aportacions, encara que no puntuïn, deixaríem desmarcades les dates límit i de venciment. Però llavors s'ha de tractar com una excepció.

2. Qualificació:

Els fòrums permeten qualificar tot el fòrum (totes les aportacions de cada alumne de manera global), però també, si volem, cada aportació concreta de cada participant per separat. En general, preferirem configurar el fòrum només amb la primera opció.

Per a això, anirem a l'apartat Qualificació de tot el fòrum i comprovarem que estigui configurat:


↑ Tornar a Parametrització de les activitats | ↑ Tornar a dalt

Assistència

Els mòduls o les activitats d'assistència serveixen perquè cada docent indiqui quins alumnes assisteixen, o no, a cadascuna de les sessions. Als alumnes als quals s'indica que han assistit, se'ls suma automàticament la puntuació indicada per aquella activitat al pla docent.

Els docents o tutors tenen, a la seva guia, indicacions sobre com indicar aquesta assistència. Us l'enllacem per si us cal fer indicacions a algun docent sobre on trobar aquesta informació.

El que sí que heu de fer en aquest mòdul o activitat, és configurar les sessions que pertoquin per a cada edició (els responsables de formació o els docents us han de proporcionar la informació corresponent). Per a això, ho heu de fer de la manera següent:

IMPORTANT! Si el curs té diferents edicions, cal que trieu el grup del camp corresponent (si no ho feu en aquest moment, no el podreu configurar més tard, encara que editeu la sessió).


↑ Tornar a Parametrització de les activitats | ↑ Tornar a dalt

Altres activitats

L'Aula Virtual disposa de moltes més activitats disponibles, hem explicat en els punts anteriors només les més comunes. Si en un curs us trobeu alguna activitat diferent, consulteu el tècnic responsable del curs.


↑ Tornar a Parametrització de les activitats | ↑ Tornar a dalt

Parametritzar les dates de totes les activitats des d'un mateix lloc

Hi ha un apartat que permet parametritzar les dates de totes les activitats i del curs des d'un mateix espai, en lloc d'haver de configurar activitat per activitat.

Per accedir-hi, cal que aneu a l'opció "Informes" del menú del curs. Hi trobareu l'opció "Dates", com un dels informes disponibles:

Veureu una pàgina, organitzada per les seccions del curs, amb la indicació de totes les dates del curs i de les activitats, que podreu modificar des d'aquest espai.

Per a més comoditat, la pàgina incorpora un filtre a la part superior esquerra que permet filtrar per activitat. També podem clicar sobre l'opció de la part superior dreta Expandeix-ho tot, que desplegarà totes les seccions i ens permetrà visualitzar totes les dates modificables des d'aquest espai amb un sol clic.


↑ Tornar a Parametrització de les activitats | ↑ Tornar a dalt

Comprovació de les qualificacions del curs

Cal comprovar que la qualificació de les activitats i el càlcul de puntuacions establert al pla docent està configurat correctament. La manera més efectiva per revisar la puntuació de totes les activitats i el càlcul és accedir a la pestanya Qualificacions del menú del curs.

Un cop dins de la pantalla de qualificacions, cal desplegar les opcions de la llista "Informe del qualificador" i triar "Configuració del llibre de qualificacions".


D'aquesta manera es veuen totes les activitats del curs amb les puntuacions que tenen assignades cadascuna, i també les categories de qualificació que s'hagin creat (identificades com a carpetes, que contenen les activitats).

Les activitats puntuables generalment s'agrupen en una categoria, que és la que fa el càlcul que calgui per assolir la puntuació final i que estigui establert al pla docent del curs. Generalment, serà la suma de puntuacions, però en algun cas podria ser la mitjana o altres opcions. Cal que comprovem que el càlcul de la categoria és correcte (100 en el cas de la suma de puntuacions, la nota mitjana màxima, etc.).

Les activitats del TFE, que no puntuen, s'agrupen en una altra categoria que no afecta el càlcul dels punts en les qualificacions del curs.

Compareu la puntuació de les activitats amb el que s'indica al la docent. Si en algun cas la puntuació no és correcta, heu d'editar l'activitat corresponent per tal de modificar-la. També cal que comproveu que el càlcul de puntuacions establert és correcte.

Consulteu amb la persona responsable de l'activitat de l'EAPC si alguna categoria de qualificació no està configurada correctament.

Element de qualificació "Resultat del curs (Certificació)"

En molts cursos s'ha afegit un element de qualificació extra que automàticament calcularà el resultat del curs (és a dir, si l'alumne és apte o no en funció de la puntuació que assoleixi). Aquest element cal que estigui ocult durant tot el curs (fa el càlcul tot just quan l'alumne rep la primera qualificació, per la qual cosa tothom és "No apte" de bon inici).

Un cop finalitzat el curs i tots els docents hagin afegit totes les qualificacions, cal fer-lo visible i publicar un missatge al tauler on s'indiqui als alumnes que poden accedir a les qualificacions del curs i consultar el seu resultat. Per visibilitzar l'element, hem de triar l'opció "Mostra" de la rodeta de configuració situada a la dreta de l'element.

Aquesta dada ja apareixerà a l'acta d'avaluació quan l'extreguin els docents, i només cal que afegeixin manualment els "No presentats", que no es poden calcular automàticament.

En molts casos veureu que també s'ha ocultat (i convindrà mantenir oculta) la categoria per defecte de tot el curs, el total del curs, ja que sol ser redundant amb el càlcul de la puntuació total del curs (de fet, aquestes dues dades haurien de coincidir).


↑ Tornar a dalt

Assignació del rol "Professorat" als tutors als fòrums compartits

Per tal que els tutors (usuaris amb rol "Docent"), puguin veure l'activitat i comunicar-se amb la resta de docents als fòrums específics per a ells, com són el Tauler del professorat, el Punt de trobada del professorat i l'Espai de millores, hem d'assignar-los localment en aquests espais un altre rol, el de "Professorat" (o "Coordinació", tal com l'haurem reanomenat als paràmetres del curs).

Per fer-ho hem de:

1. Activar l'edició del curs clicant sobre el botó de la part superior dreta, dins la capçalera de l'Aula Virtual.

2. Anar a cadascun d'aquests fòrums (només a aquests tres!) i, en el menú d'opcions de la dreta, triar l'opció "Assigna rols". Us apareixerà una pantalla amb el llistat de rols que es poden assignar localment en aquell fòrum.

3. Heu de clicar sobre el rol "Professorat" o "Coordinació", que és com l'haurem reanomenat als paràmetres del curs (apareixeran els dos noms). Llavors podreu triar de la finestra de la dreta els tutors per afegir-los a la finestra de l'esquerra (tal com fem quan assignem usuaris als grups).

D'aquesta manera, malgrat que els tutors tenen rol de "Docent" a l'àmbit general del curs, tindran rol de "Professorat" en l'àmbit concret dels tres fòrums esmentats i, només allà, podran veure els missatges de la resta de companys i compartir la informació (no podran, en canvi, veure'ls a la resta de fòrums, ni tampoc veure el seu llistat d'alumnes, ni els seus exercicis, ni les seves avaluacions).

Aquests permisos NO s'han de donar a l'Espai de comunicació Responsables de formació-DAV!, ja que aquí no ens interessa que els docents puguin veure informació (llistats d'alumnes, etc.) que no siguin del seu grup.


↑ Tornar a dalt

Obertura del curs en la data d'inici

El dia que comenci el curs cal fer-lo visible per als estudiants. Per a això, cal editar els paràmetres del curs, des de la pestanya "Paràmetres" del menú central.

A l'apartat General dels paràmetres del curs, cal anar a l'apartat Visibilitat del curs i seleccionar l'opció "Mostra".

Un cop fet, no us oblideu de clicar a "Desar els canvis", al final de tot de la pàgina!


↑ Tornar a dalt

Correcció de les tasques del TFE

Durant el TFE és necessari fer seguiment, revisar i corregir les pràctiques, especialment les dues tasques. Per fer-ho només cal que accediu a cadascuna de les tasques, doneu la puntuació i feu una retroacció estàndard ("Tasca rebuda/lliurada correctament" o "Tasca no rebuda") per tal que l'alumnat vegi com rebrà i com podrà consultar les puntuacions i els comentaris del docent.

Podeu trobar informació més detallada sobre la correcció de tasques a l'apartat sobre correcció d'activitats de la guia adreçada als tutors, especialment al subapartat dedicat a la correcció de tasques.

El qualificador, o llibre de qualificacions del curs, està configurat perquè les tres activitats del TFE no sumin a la nota final del curs.

No serà necessari que una vegada finalitzat el TFE o qualsevol altra secció del curs l'ocultem. Ens interessa que tot vagi quedant disponible per a consultes posteriors dels alumnes.


↑ Tornar a dalt

Seguiment de la participació

Consultar el llistat de participants del curs

Per accedir a aquest llistat, aneu a la pestanya Participants del menú amb les pestanyes de configuració i d'informació del curs.

A la part superior d'aquesta pantalla trobareu un desplegable de filtres que us permetrà treballar còmodament amb el llistat de participants. També trobareu dos llistats amb l'abecedari per filtrar per la primera lletra del nom de la persona que busquem, del cognom, o de tots dos paràmetres. En la part central veureu el llistat de tots els participants del curs, amb la indicació del rol que tenen, el grup al qual pertanyen (si el curs té més d'una edició), les dades del darrer accés, etc.
↑ Tornar a dalt

Darrer accés de l'alumnat

Per fer el seguiment de les inscripcions i la participació dels alumnes en un curs, cal saber quin alumne hi ha accedit i si està seguint el curs amb normalitat o no. Per fer-ho, un cop a la pestanya Participants, haurem de configurar els filtres triant primer el filtre de grup i després el nom del grup que volem consultar i clicar sobre "Aplica filtres". Si el curs té una sola edició no és necessari seleccionar el grup.


Podrem ordenar la informació pel camp "Últim accés al curs" perquè sigui més fàcil identificar les persones que fa més temps que no es connecten.

Ús del filtre d'usuaris inactius

Per tal de contactar còmodament amb els alumnes que fa un temps que no es connecten al curs, tindrem també l'opció de fer servir un filtre específic dels Participants del curs, anomenat "Usuaris inactius més de…" i establir el termini que es desitgi en el camp següent. Recordeu clicar a "Aplica filtres", un cop triades les opcions.

Si marquem les caselles a l'esquerra dels usuaris filtrats, podrem enviar-los a tots un missatge privat fent servir l'opció del desplegable de la part de sota de la pantalla.


↑ Tornar a dalt

Donar de baixa o desinscriure alumnes

La baixa o desinscripció d'alumnes (o, en general, d'usuaris o participants) a un curs es fa des de la pantalla de participants.

Únicament cal fer clic sobre la icona de la paperera que apareix a la columna dreta, per a cada participant del curs. Un cop hi fem clic, apareixerà un missatge de confirmació que ens demanarà si realment volem eliminar aquell usuari del curs.

Abans de fer-ho, però, assegureu-vos que es compleixen els criteris per tal de poder donar de baixa un alumne (consulteu l'apartat corresponent d'aquesta guia si cal).


↑ Tornar a dalt

Informes d'activitat dels usuaris

Des de la llista de Participants podeu accedir també a informació detallada dels usuaris. Aquesta informació és d'utilitat a l'hora de saber, per exemple, si les connexions dels tutors són les necessàries i esperades. Per fer-ho, cal fer clic a l'usuari/ària del qual vulgueu obtenir aquesta informació, per accedir al seu perfil. A continuació, al bloc Informes en trobareu més d'un. El que serà útil per a la tasca de DAV és el que correspon a Tots els registres.


↑ Tornar a dalt

URL directa als cursos i ruta de navegació (correu d'inici)

Al correu d'inici del curs, el que s'envia als responsables de formació perquè el facin arribar als alumnes admesos i aquests es puguin autoinscriure al curs, haureu d'indicar la ruta de navegació o bé l'URL directe al curs, perquè els alumnes el puguin localitzar fàcilment.

Per indicar correctament aquestes dades, hem de fer el següent:

Primer de tot, ens hem de situar a la pàgina d'inici del curs, aquella a la qual accedim en un primer moment, clicant sobre el títol o la imatge del curs. No hem de navegar pel curs perquè si no l'URL canvia.

A la pàgina indicada, ens hem de fixar en els dos apartats que apareixen destacats a la captura següent i que expliquem més avall:

  1. A la barra d'adreces del navegador, tindrem l'URL del curs.
  2. Al fil d'Ariadna del curs, que apareix just a sobre del títol del curs, tindrem la carpeta o categoria on està ubicat el nostre curs.


↑ Tornar a dalt


← Models de missatges | Inici →