← 3. Comunicació i fòrums | 5. Recomanacions finals →
Si teniu dubtes sobre si algun alumne accedeix regularment o no al curs, si navega per les activitats i recursos, si està obtenint o no bons resultats etc., teniu l'opció de comprovar la seva activitat i les seves qualificacions de diverses maneres que expliquem en els apartats següents:
Per accedir al llistat d'alumnes hem d'anar al menú d'apartats importants del curs i accedir a la pestanya Participants.
Apareixerà llavors el llistat de participants de la vostra edició amb indicació del nom i cognoms de cadascun, del rol que té assignat (docent, coordinació o estudiant), etc.
El llistat de participants mostra una columna anomenada Últim accés al curs on constarà el temps que ha transcorregut des del darrer accés al curs de cada usuari. Aquesta columna es pot ordenar fent clic sobre el títol. Si ho fem un cop, s'ordenarà de manera ascendent; si ho fem dos cops, s'ordenarà de manera descendent.
Per tal de contactar còmodament amb els alumnes que fa un cert temps que no es connecten al curs, tindrem també l'opció de fer servir un nou filtre dels Participants del curs "Usuaris inactius més de…" i establir el termini que es desitgi en el camp següent. Recordeu clicar el botó Aplicar filtres un cop triada l'opció de filtre desitjada.
Si marquem llavors les caselles a l'esquerra dels usuaris filtrats, podrem enviar-los a tots un missatge privat, fent servir l'opció del desplegable de la part de sota de la pantalla.
Fent clic sobre el nom de qualsevol usuari (fixeu-vos que es tracta de text enllaçat) accedirem al seu perfil personal d'usuari.
Des del perfil podrem
Les opcions Registres d'avui i Tots els registres ens dona informació molt detallada (tot i que sovint difícil d'interpretar) sobre les accions realitzades al curs.
Les puntuacions que obté l'alumnat en les activitats queden registrades en un espai de curs anomenat Qualificacions, on se sumen automàticament. Cada alumne pot accedir en tot moment a les seves qualificacions des del menú d'apartats importants, fent clic sobre la pestanya de Qualificacions.
Els tutors, en accedir a aquest mateix espai, veureu, per defecte, l'Informe del qualificador on podreu veure les qualificacions de tots els vostres alumnes.
Des d'aquesta mateixa pantalla es poden modificar les qualificacions de l'alumnat simplement fent clic sobre la casella on es vol introduir una nota o modificar-ne la que hi ha i fent clic després sobre la tecla Intro de l'ordinador. Veurem, llavors, que aquella casella queda marcada en un color diferent, que indica que la nota ha estat introduïda directament o modificada.
A la part superior d'aquesta pantalla disposareu d'un desplegable que us permetrà canviar l'informe que esteu visualitzant i també us donarà accés a les opcions d'exportació de les dades (que necessitareu per tal de fer l'acta d'avaluació, al final del curs).
Quant a les correccions de les activitats de l'alumnat recordeu que heu de començar la revisió a partir de l'endemà de la data límit de lliurament, mai abans. Això és així perquè durant el termini establert per al lliurament, l'alumnat pot anar fent-hi modificacions. Per tant, no corregiu abans del tancament del termini de les activitats.
En els següents enllaços expliquem com avaluar les activitats més comunes:
Un cop acabat el curs, el DAV us informarà de la data màxima per revisar totes les activitats i puntuar-les. Recordeu que els cursos tenen una puntuació mínima que ha d'aconseguir l'alumne per considerar que ha assolit els objectius i obtenir l'"Apte". Generalment, aquest percentatge mínim és del 65% del total de la puntuació, tot i que el criteri concret establert per al vostre curs el trobareu al Pla docent del curs.
Tingueu especial cura en l'avaluació de les darreres activitats dels alumnes la puntuació dels quals estigui a l'entorn d'aquesta puntuació mínima. És preferible que si un alumne creieu que ha de resultar "No apte", ho sigui en un percentatge clarament per sota de la puntuació mínima exigida, per tal que no us generi reclamacions innecessàries.
Si necessiteu anar consultant les qualificacions totals assolides per cada alumne, aneu a l'apartat Qualificacions del menú o panell lateral esquerre del curs (el que es pot ocultar o fer visible segons convingui i que hem explicat una mica més amunt en aquest mateix tema). L'Informe del qualificador, que és la pantalla que es mostra per defecte només accedir, conté una taula amb totes les qualificacions obtingudes pels alumnes i la puntuació total assolida.
Un cop introduïdes les notes a totes les activitats, ja podreu fer les darreres tasques:
A l'Informe del qualificador, tindreu la taula amb totes les avaluacions de tots els alumnes. Una columna específica contindrà el càlcul que pertoqui de totes les qualificacions (generalment, la suma de totes elles, però en algun cas podria ser la mitjana o la que es decideixi). Així podreu comprovar fàcilment quins alumnes han assolit la nota mínima exigida i quins no.
L'acta d'avaluació que elaboreu, però, a banda d'aquesta dada (percentatge o suma total de les puntuacions del curs), haurà de contenir una columna amb la indicació de si els alumnes han resultat Aptes, No aptes o No presentats. Aquesta columna l'haureu d'afegir manualment en el moment d'elaborar l'acta en Excel, o bé us trobareu en alguns casos que el vostre curs ja en conté una, anomenada Resultat del curs (Certificació) (pot tenir un altre nom similar), amb aquesta informació.
Si el llibre de qualificacions del vostre curs ja conté aquesta columna, aquí apareixerà calculat automàticament si l'alumne és apte o no segons els criteris establerts per aquell curs. Aquest camp es mantindrà ocult als alumnes durant tot el curs però vosaltres la podreu veure.
Aquest camp no permet el càlcul automàtic dels No presentats (recordeu que són qui no han lliurat cap activitat i, per tant, no han estat avaluats); només apareixeran, doncs, els Aptes i els No aptes.
Ara bé, veureu que podeu editar aquest camp individualment per a cada alumne i canviar l'opció que aparegui automàticament per una altra. Això us permetrà assignar els No presentats manualment a aquells alumnes que no tinguin res informat en aquest camp. Només caldrà que cliqueu sobre la cel·la on us interessi insertar el No presentat i veureu que apareix un desplegable amb totes les opcions:
Un cop hagueu introduït la qualificació i la retroacció de totes les activitats, haureu d'avisar el/la DAV per tal que, quan tots els docents hagin acabat l'avaluació, es faci visible aquest camp amb el resultat del curs, per tal que els alumnes la puguin veure.
Quan les qualificacions de tots els alumnes ja s'hagin introduït, s'obre un període de reclamació de cinc dies naturals en què l'alumnat, per mitjà de la missatgeria privada o altres vies, pot demanar-vos l'aclariment d'alguna puntuació. Tancat aquest període i resoltes les possibles reclamacions, les notes són definitives i ja podeu elaborar l'acta d'avaluació. Per fer-ho:
1. Heu d'exportar en un full de càlcul el registre de qualificacions. Per a això, haureu d'accedir a les Qualificacions i triar l'opció Exporta del desplegable de la part superior (que per defecte està en l'opció "Informe del qualificador" però veureu que té opcions d'exportació si el desplegueu) i després triar l'opció Full de càlcul Excel.
2. Un cop descarregat el full de càlcul, haureu de suprimir-ne les columnes que corresponen a les activitats del TFE, que no compten per a la nota final, així com aquelles columnes amb informació personal de l'alumne que no sigui estrictament el nom, cognoms i l'adreça de correu electrònic. Elimineu també el DNI (actualment només s'està demanant per als cursos massius, per això no tots els alumnes el tindran informat).
3. A la columna Resultat del curs (Certificació), si ha estat inclosa en el vostre curs, ja constaran els Aptes, No aptes i No presentats que ja s'hauran assignat automàticament o haureu triat del desplegable, segons el cas.
En cas que el vostre curs no tingui incorporada aquesta columna l'haureu d'afegir manualment a l'Excel de qualificacions i afegir els resultats (Apte/a, No apte/a o No presentat/ada) per a cada alumne segons el cas.
4. Afegiu a la part superior de l'acta les següents dades:
5. Envieu l'acta al DAV perquè la revisi. Un cop revisada i hagi passat el periode de reclamació, imprimiu-la en PDF i signeu-la digitalment (si no disposeu de signatura electrònica, escanegeu l'acta impresa i signada i genereu un PDF). L'acta signada l'haureu de lliurar als responsables de la vostra edició.