Taula de continguts

Funcions de dinamització de l'aula virtual per als cursos semipresencials


Data de validació del document: 2018

La dinamització de l'aula virtual per als cursos semipresencials s'incorpora a tots els cursos semipresencialts a partir de l'octubre de 2016.

Descripció i tasques del preparació i seguiment del curs

Les tasques de seguiment i suport de l'activitat formativa de modalitat semi presencial dins l'aula virtual s'exposen a continuació distribuïdes en funció dels diferents moments del curs.

Abans però convé tenir en compte els diferents perfils que intervenen en el procés i funcionament d'un curs:

La connexió del DAV per als cursos SP que hi estan en marxa ha de ser diària (llevat dels caps de setmana) i recomanable dos cops al dia mínim. S'han de respondre totes les qüestions sorgides amb celeritat (dins del termini màxim 48 h).
Els dubtes que li puguin sorgir al DAV pel que fa a les tasques de dinamització de l'aula, convé que els exposi i comparteixi a l'espai enDAVant

Abans de començar i en el moment de l'inici del curs

La tècnica responsable de l'activitat per part de l'EAPC obrirà el curs al DAVSP uns 15 dies abans del seu inici per tal que el DAV pugui dur a terme totes les tasques prèvies (parametritzar-lo en funció del pla docent i enviar les instruccions al responsable de l'edició). Quan el curs disposi de TFE també caldrà que el DAV parametritzi el pla de seguiment d'aquest taller i les activitats que comporta. Prèviament haurà donat d'alta el/s docent/s del curs per fer les actualitzacions necessàries i validar el pla docent. També haurà inclòs el/s responsable/s de l'edició o edicions simultànies sol·licitades. Des de la bústia transversal, el DAVSP rebrà la informació sobre amb els responsables de formació de les edicions sol·licitades per a poder-s'hi adreçar.

El DAVSP ha de fer el següent:

,

cal anar a paràmetres generals i en l'apartat d'autoinscripció de l'estudiant, cal habilitar els mètodes d'inscripició existents i indicar que SI cal utilitzar les claus d'inscripció del grup i NO enviar un missatge de benvinguda del curs.

També comentar que les activitats de lliurament d'arxius, tenen una configuració de mida màxima de l'arxiu d'1Mb. Estarà bé que comenteu amb els alumnes a l'inici de les Unitats que tenim lliurament de tasca, així podem evitar alguna incidència.

Durant el curs

El DAVSP ha de fer el següent:

Finalitzat el curs

  1. Emetre l'informe final del curs (model de document 2), un per edició, que ha de contenir la informació següent:
    • Identificació de l'activitat formativa (nom del curs, codi, dates d'impartició, nom del docent i nom del suport a l'aula virtual).
    • Dades finals sobre l'alumnat.
    • Funcionament general i aspectes destacables del seguiment del curs, del professorat i de l'alumnat.
Aquest informe s'ha de fer per mitjà d'aquest formulari en el termini d'una setmana a partir que es disposin de les actes definitives del curs. No cal fer cap més acció per part del DAVSP; la mateixa EAPC farà arribar l'informe al responsable de cada edició.

Missatges i models de document per al RF iel SAVSP

Abans i en el moment de l'inici del curs

Només si el curs té TFE o Taller de familiarització amb l'entorn de l'aula virtual (com el d'aprofundiment en procediment administratiu: estudi de casos):

missatge d'inici i finalització del TFE

Per a totes les edicions SP:

Accés a l'aula i autoinscripcions alumnes. Preferiblement facilitar l'enllaç en lloc d'annexar les instruccions facilitades a continuació de l'enllaç:

Durant el curs

Finalitzat el curs

És important omplir tots els camps del formulari, en particular el codi del camp Id_edició, que és el que identifica cada edició i el curs de manera inequívoca dins de la base de dades. Aquests codis us el proporcionarem al missatge electrònic en què us donem les dades inicials del curs.

Un cop acabat d'omplir el formulari amb la informació de l'edició, convé lliurar l'informe clicant al botó Enviar i no és necessari fer cap altra tramesa. Cal fer un informe final per a cada edició.

L'aula virtual romandrà oberta fins finals de juny/principis de juliol si el curs s'ha impartit el 1er semestre, i fins finals de desembre/principis de gener si el curs s'ha fet el segon semestre.

dubtes i consultes DAV SP-Escola

1er Sem 2017:

OM:- Missatge final de cloenda. Ja em vas dir que calia insistir i insistir perquè el pengin, però és més, alguns responsables d’edició que van dir que no calia posar-lo perquè farien la cloenda en presencial, també caldria dir-los que facin igualment el missatge, més reduït, però recordant les dates pactades. Sinó no queda rastre a l’aula… M’ho anoto com a tasca meva, però ho volia compartir.

Resposta BA: És clau com destaques, que els responsables de formació pengin el missatge de cloenda. Potser cal deixar-ho molt clar des del primer correu en que els envies les instruccions i els models de missatge. Caldria que els indiquis que és necessari que els pengin per les implicacions que comentes.


OM: - Obligatorietat o no de les sessions presencials. Cal aclarir si són o no obligatòries, ja que en algun plan docent es diu que sí, però després també es diu que per superar el curs cal superar els 65 punts. Potser faltant a una sessió presencial ja s’arriba a aquesta puntuació, llavors és legítim que aprovin? Per altra banda, és possible que per algun motiu molt i molt justificat algú no pugui assistir a alguna de les sessions, però hagi fet un seguiment molt bo del curs, llavors se l’ha de suspendre? Penso que preval el criteri dels 65 punts, però ho volia aclarir, i més ara que sembla que faré més seguiments de cursos semipresencials….

Resposta BA: Quant a l’avaluació, preval el criteri de 65 punts com bé dius. Intentem que el fet de no assistir a una presencial, però no sempre és possible, bàsicament en cursos que es varen dissenyar essencialment virtuals i on la sessió presencial és residual. Intentem que es produeixi en el mínim de casos

altra documentació de consulta

funcions_dav_cursos_v.pdf